Rachmistrz nexo - System do prowadzenia księgi przychodów i rozchodów oraz ewidencji podatku zryczałtowanego
Najważniejsze możliwości
Rachmistrza nexo:
- prowadzenie księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji podatku
zryczałtowanego (płynne przejście między różnymi formami
księgowości);
ewidencja i
rozliczanie ewidencji VAT: zakupów, sprzedaży (w tym sprzedaż
marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych
płatności z możliwością tworzenia zapisów na podstawie
JPK_VAT;
- ewidencja
środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
(naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów
przypadających na miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów
amortyzacji), a także ewidencja wyposażenia i remanentów;
- podstawowa
obsługa wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych oraz
umów o pracę;
- zaawansowany
system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika,
poprzez ewidencję przychodów z innych źródeł (EP), do odliczeń
i obniżek podatku związanych z różnymi ulgami;
- ewidencja i
rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności
gospodarczej oraz pojazdów firmowych z możliwością częściowego
bądź pełnego odliczenia VAT;
- obsługa
dowodów wewnętrznych - dokumentów własnych podmiotu dotyczących
operacji zachodzących wewnątrz firmy;
obsługa
operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą
płatniczą, bony), raporty kasowe;
obsługa
operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu
standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości
elektronicznej (off-line i on-line);
- ewidencja i
rozliczanie rozrachunków, naliczanie różnic kursowych, integracja
z zapisami księgowymi KPiR bądź EP oraz z zapisami VAT;
- wystawianie i
wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy
wspólników i pracowników oraz podatek VAT;
- wystawianie
deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) oraz możliwość eksportu do
programu Płatnik;
automatyczna
dekretacja do KPiR lub EP oraz rejestrów VAT za pomocą
definiowalnych schematów;
- integracja z
systemem sprzedaży Subiekt nexo;
możliwość
pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej;
obsługa plików
JPK_VAT (informacji o prowadzonej ewidencji VAT) i ich obowiązkowa
wysyłka do Ministerstwa Finansów;
- generowanie
ksiąg oraz dowodów księgowych do plików JPK i dostarczanie ich
na potrzeby kontroli skarbowej za pomocą środków komunikacji
elektronicznej lub na informatycznych nośnikach danych;
- wsparcie dla
procedury centralnego rozliczania VAT, gdzie ewidencja prowadzona
jest w jednostce podrzędnej, a rozliczenia dokonane są w jednostce
centralnej (np. jednostki samorządu terytorialnego, którym
podlegają szkoły, zakłady użyteczności publicznej itp.);
- badanie statusu
kontrahentów na podstawie danych GUS, portali Ministerstwa Finansów
dotyczących NIP i VAT, bazy aktywnych podatników VIES oraz
rejestru kaucji gwarancyjnych;
komunikacja z klientami i pracownikami za pomocą wbudowanego
klienta poczty i SMS.
Opis programu Rachmistrz nexo:
Rachmistrz nexo jest oprogramowaniem operatywności uproszczonej księgowości, z dedykacją dla jednostek gospodarujących księgi przychodów i rozchodów
lub rozliczających się w postaci ryczałtu od przychodów
ewidencjonowanych. Bogata w funkcje i banalna, intuicyjna operatywność to atuty, które zagwarantują, że ewidencja księgowa z
Rachmistrzem nexo przebiegną szybko i skutecznie.
Rachmistrz nexo został zaprojektwany w szereg rozszerznych funkcji upraszczających gospodarowanie księgowościami (od ewidencji VAT,
umów i płac, środków trwałych i pojazdów, poprzez wystawianie deklaracji skarbowych i ZUS, działania kasowe i operacje na rachunkach
bankowych, po rozliczanie rozrachunków). Plusami oprogramowania są m.in.
automatyczna dekretacja dokumentów oraz elastyczna operatywność na finansach i rozrachunkach.
Rachmistrz nexo jest częścią jednostki InsERT nexo –
zintegrowanego zestawu, którego składem są również: Subiekt
nexo – program operacji sprzedaży i gospodarki
magazynowej, Rewizor nexo – program finansowo-księgowy, Gratyfikant nexo – program kadrowo-płacowy oraz Gestor nexo – program zarządzania relacjami z klientami.
Obsługa RODO:
- cele i zgody na przetwarzanie danych;
- obowiązki
informacyjne;
- ochrona danych;
- prawo do
zapomnienia (anonimizacja).